grand canyon en Page

30 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Gisteren was er geen wifi dus vandaag van twee dagen terughalen wat we allemaal gezien en gedaan hebben. Reden te meer om alles zo vast leggen want wat zien we veel. Gisterochtend vertrokken in Bryce. Onderweg maar eens voor de eerste keer getankt. Miles, gallon, creditcard, even wennen weer. Maar ondertussen weten we dat onze grote bolide 1 op 9 rijdt ( in km.) Dat valt mee zeker omdat de prijs van brandstof aanzienlijk lager is dan bij ons. Onderweg weer een aangereden ree gezien.

Halverwege zien we een bord "sanddunes" staan. We besluiten een ommetje te maken en komen uit bij een gebied met rood zand wat is opgewaaid tot duinen. Vreemd beeld zo midden tussen de bergen.Je kan er in autootjes overheen rijden of met een soort van houten surfplank vanaf. Dar doen we dan weer niet.

Verder naar de Grand Canyon via een leuk cowboystadje waar we even wat drinken en wat kleine boodschappen. Voor wie mij goed kent: het is hier kersentijd!
Als we de Grand canyon inrijden zien we een donkere wolk snel dichterbij komen. In tegenstelling tot aan de Vegas kant schijnt dat hier in deze tijd van het jaar heel vaak voor te komen. Het begint me dan ook te plenzen. Zo hard dat we op een gegeven moment moeten stoppen. Het hagelt en als we daarna weer aanrijden ligt een klein stukje verderop een dun laagje sneeuw!!! Maar al snel staat de zon weer hoog aan de hemel. We zoeken onze lodge op en vragen bij een ranger even naar de ins en outs. We gaan genieten van het mooiste terras: aan de rand van de canyon. Ondertussen vertelt een ranger op de achtergrond van alles over het ontstaan van de canyon. Daarna onze kamer maar eens opgezocht. Nog even een buitje maar ook dat is snel weer over. We besluiten de route rondom de lodge te lopen. Een smal pas dat naar de uitlopers van de canyon leidt. Niet geschikt voor mensen met hoogtevrees maar Jos is bijna het hele stuk meegegaan. leuke gesprekken onderweg met Amerikanen. Allemaal heel vriendelijk en benieuwd waar je vandaan komt. We besluiten op zo'n punt de zonsondergang af te wachten. Prachtig! Steeds veranderende kleuren en hele mooie luchten. Bovendien onweert het nu aan de zuidkant en kunnen we dit vanaf de noordkant bekijken, een gratis lichtshow. Daarna nog lekker gegeten in het restaurant en op naar de volgende dag.

We gaan eerst met de auto nog via een andere weg de canyon bekijken.Nu ook weer prachtige uitzichten en deze keer ook een blik op de Colorado rivier want die zie je aan de noordkant niet zo makkelijk. Daarna op naar Page. Hoewel we niet echt doo reen park rijden lijkt de omgeving daar wel op. De vermillion mountains zijn weer een heel andere omgeving. Grote gekleurde randen met daarvoor groene velden lijkt het. Van dichterbij zie je dat het geen golfbaan groen is maar droge struiken die de illusie wekken van een groen grasveld. Veel kilometers maar er woont nagenoeg niemand. Als we aankomen in Page is het nog steeds meer dan 35 graden dus we besluiten tegen zonsondergang naar de Horsshoebend te gaan. Een mooie lus in het landschap in de vorm van een hoefijzer. Het is er wel druk. Veel waaghalzen ook die "on the edge" experimenteren.

Kortom twee mooie dagen die weer vol zaten met allerlei indrukken. De km-teller staat inmiddels op 741 miles (ruim 1200 km). Morgen zullen er daar niet veel bij komen. We blijven in Page en gaan morgenvroeg de Antelope canyon doen. Nog even proberen foto's te uploaden maar met deze trage wifi zou dat wel eens lastig kunnen worden.