dag 4

28 juli 2017 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Wat een dag!

Op tijd op want ons motel lag nog voor Zion zodat we na het bezoek aan Zion gisteren een stukje terug moesten. Niet zo erg want nu ontdekten we vanochtend een zijweg. Die zijn er niet zo heel veel in Amerika. Gelukkig hadden we een auto met 4-wielaandrijving want het was sintelweg met kuilen. Maar we zagen op afstand een soort van kloof en daar wilden we naar toe. Dat lukte en met verder niemand in onze omgeving even genoten van het prachtige uitzicht. Daarna op naar Zion. Gisteren weliswaar met de bus al de parkweg gedaan maar vandaag ontdekten we dat de doorgaande weg door het park minstens net zo mooi was. Ook daar rood gesteente in allerlei kleuren. Soms grote blokken, soms allerlei laagjes. Elke keer weer bijzonder. En vlakbij de weg een aantal longhorn schapen gezien.

Daarna via de scenic highway naar Brice. De weg er naartoe was ook mooi. Veel groen en eindelijk (voor Jos) waren daar ook de eerste koeien. Naast de weg zagen we een dood hert liggen en laat er nu 500 meter verder een sheriff staan. Als je Jos een beetje kent weet je natuurlijk dat die even in gesprek ging. Het was niet erg, één keer per week kwamen ze de dieren ophalen. En inderdaad daarna zagen we er nog 2 (wat kleinere) liggen. Ons motel bij Brice lag vlakbij de ingang van het park. Fijn dat de kamer al beschikbaar was zodat we onze spullen vast kwijt konden en op de kamer nog even konden lunchen. Op naar het park. Temperatuur was na alle hitte hier net iets lager (een graat of 27) en in de lucht hing soms wat onweer maar behoudens 5 druppen en wat gerommel geen last van gehad. Eerst helemaal naar achter gereden zodat we dan alle uitkijkpunten voor de voet konden pakken. Sta je daar boven je ogen uit te kijken en hoor je naast je wat Nederlands. Blijken er mensen uit Deurne naast je te staan. Is de wereld toch weer klein. Later komen we nog een gepensioneerde militair tegen die vroeger in Soeterberg had gelegen en nog steeds Nederlands kon spreken en het leuk vond om zijn verhalen te delen. Achteraan beginnen in Brice was een goede keuze. Het uitzicht op de hoodoo's werd steeds mooier. We zagen hele families in de afgesleten stenen. Op het einde nog wat herten gespot en veel kleine eekhoorntjes dus ons wildlife gevoel was ook weer op peil. Nog lekker in het reataurant gegeten en morgen op naar de North rim van de Grand canyon.

1. Gerdine:
    28 juli 2017
    Ff terug in de tijd. Ik pak vanavond de albums weer even ter hand. Idd zo divers wat je allemaal tegenkomt. Prachtige ronde om te rijden. Geniet ervan en veel plezier samen.