arches

6 augustus 2017 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Paar dagen geen tijd gehad dus nu drie dagen achter elkaar

Moab 2e dag

Na gisteren Canyonlands te hebben bezocht stond nu Arches op het programma. Het was al steeds broeierig en we reden weg met regen. Maar inmiddels kennen we het weer een beetje en weten we dat het 5 km verder zo maar weer anders kan zijn. En inderdaad een klein stukje verder bij Arches een stralende zon maar wel iets minder ver uitzicht. Arches heeft wederom een geweldig landschap. Mooie rode rotsen waar je weer je fantasie kunt laten werken en er allerlei beelden in kunt zien. Een stuk wat ze versteende duinen noemen en er inderdaad ook zo uitziet. Maar uiteraard komen we voor de arches, bogen. Als je bij Arches denkt dat je overal bogen ziet bij het er doorheen rijden dan kom je bedrogen uit. Dat zijn er maar een paar. Je moet echt aan de wandel om de mooiste bogen te zien. Met 35 graden en weinig schaduw moet je je keuzes dan maken. We besluiten dan ook om eert helemaal naar achter door te rijden en daar een wandeling te doen naar de landscape arch en nog twee anderen. De wandeling naar de delicate arch vinden we vandaag te warm. Verder wordt er ’s nacht gewerkt aan de weg in het park waardoor één zijtak naar Windows helemaal is afgesloten. Achteraan maken we een wandeling naar drie arches. Warm maar goed te doen. We gaan daarna in stapjes terug. Zo lopen we bijvoorbeeld nog naar de Sanddune arch en kijken we van een afstandje naar de delicate arch. Ook balanced rock (een rotsblok op een ander rotsblok dat de zwaartekracht lijkt te tarten maar nog steeds overeind staat}. Daarna rijden we het park uit weer richting Moab en nemen we na de brug de 70. Deze weg leidt je langs de Colorado river. Die zagen we al op diverse plaatsen maar nu konden we er echt in pootje baden. Eigenlijk reed je in een canyon. Een mooi stuk maar we hadden ook zin in een terrad dus terug naar Moab. We weten inmiddels dat we ook iets te eten moeten bestellen dus bij het drankje ook nog maar wat nachos. Even wat winkeltjes kijken en dan terug naar het hotel. We weten al waar we gaan eten. Tegenover het hotel zit de plaatselijke brouwerij dus die kunnen we niet overslaan. Een leuke zaak die helemaal vol hangt met boten, mountainbikes en andere outdoor spullen. Allebei een salade omdat iets lichters ook wel eens een keer fijn. Hoewel: we hebben nog geen fastfood keten bezocht (behalve MC donald voor de koffie onderweg).