antelope canyon en monument valley

1 augustus 2017 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

En weer twee dagen verder.
Gisteren in Page hadden we gelukkig van te voren geboekt bij de Lower canyon. De gids vertelde dat er op drukke dagen zo'n 5000 mensen komen. We hadden een leuke gids, die ook nieuwsgierig was naar Europa. Ondanks dat je boekt om 10.00 uur betekent dat nog niet dat je dan ook al de canyon in kan. Je gaat dan mee met de gids en moet buiten nog even in de rij. In ons geval viel het wel mee, half uurtje. Maar in de middag kan dit nog oplopen tot bijna 2 uur. Voordeel van deze canyon is dat het eenrichtingsverkeer is (itt tot de upper canyon) Onze gids was heel behulpzaam. Stelde de iPhone nog in op de beste foto stand en maakte op alle speciale plekjes zelfs de foto voor je. Het blijft mooi en we hebben dan ook heel wat foto's gemaakt.DSCN7298

Daarna nog even doorgereden naar lake powel maar watersporten en boottochten zijn niet ons ding dus nog even naar de super voor enkele kleine boodschappen. Vlakbij ons hotel zat een leuk restaurantje dus daar even lekker geluncht. "s avonds nog even terug geweest. Na de lunch van 's middags geen heel gerecht meer maar heerlijke nacho's. Tussendoor ook nog even gaan kijken naar de stuwdam. Al met al een redelijk rustig dagje want morgen hebben we een flinke rit voor de boeg naar Cortez, via Monument valley.

Een lange rit vandaag, incl. de rit door Monument Vallye (17 miles) reden we 264 miles. (een dikke 400 km) De weg er naartoe was een rotsachtig landschap afgewisseld met hele stukken die wat vlakker zijn maar waar alleen wat groenige planten groeien die blijkbaar niemand lust want met een enkele koe of paard is het verder uitgestorven. We blijven ons verbazen dat er zo veel land is wat niet gebruikt kan worden. We hebben nu meer dan 1500 km gereden en als we alle dorpjes aan elkaar zouden plakken dat is dit een fractie van het geheel. We zouden ook niet weten waar ze van moeten leven trouwens. Mooie natuur voor de toerist maar om te wonen lijkt me niets. Monument valley  was een belevenis. DSCN7407

Ik had er wel beelden bij maar vooral de tocht over de "bumpy roads" maakten het extra bijzonder. We hebben wat afgehobbeld. Onze auto had ook een andere kleur toen we het park verlieten. Maar dat probleem loste zich vanzelf op. Op weg naar Cortez kregen we een fikse onweersbui. Dus alle zand is er weer afgespoeld. We reden door een gebied waar blijkbaar olie in de grond zat gezien de vele jaknikkers die we zagen. Rond half 7 in ons hotel en daarna lekker gegeten in een grillrestaurant vlakbij het hotel. Ook dit jaar verzamelen we trouwens weer de nummerborden van zo veel mogelijk staten, op foto :-) Het schiet lekker op. We moeten er nog maar 13 van de 50.

1. Pap en mam:
    1 augustus 2017
    wat hebben jullie al veel genoten en gezien,geweldig..groetjes pap en mam.
  2. Thea en Michael:
    1 augustus 2017
    Inderdaad, de foto's zijn al heel bijzonder, dus in het echt zal het nog wel veel mooier zijn.
    Geniet er nog van, maar dat zal wel lukken.

Groetjes,
    Thea en Michael
  3. Fred en Karin:
    2 augustus 2017
    Mooie foto's!
    Geniet samen van al het mooie wat de westkust van de USA heeft te bieden.
    groetjes, Fred