tanzania

26 juli 2012 - Arusha, Tanzania

Zo eindelijk tijd en gelegenheid om een bericht naar jullie te sturen. Telefoon was geen probleem, maar internetten is nauwelijks mogelllijk. Bovendien hebben we zo'n vol programma dat het ons gewoon ook aan tijd ontbreekt. Maar nu dus een korte update.

Vandaag hebben we Tanzania achter ons gelaten. Wat een prachtig land, maar ook : wat een armoede. je kunt je geen voorstelling maken van hoe de mensen hier leven. Nog echt in hutjes en hele kleine huisjes. We hebben een Masaistam bezocht (zie ook de foto's) maar zijn ook in een gewoon dorp geweest. Geen elektriciteit, geen waterleiding. Water halen ze in emmers op het hoofd en electriciteit soms met een kleine generator. Ook hebben we een school bezocht en een Nederlands project voor straat jongeren. Allemaal heel indrukwekkend. Maar wat we vooral ook heel veel gezien hebben zijn wilde dieren. We schrijven elke dag de nieuwe dieren die we ontdekt hebben op en ons lijstje zit al ergens rond de 50 dieren. Ongeloofelijk en in grote aantallen. We hebben ook dingen gezien die voor de gids niet vaak voorkwamen. Bijvoorbeeld leeuwen in een boom. Vechtende olifanten op enkele meters afstand. Heel speciaal om te zien. Ik heb zelfs ook nog een gamedrive gemaakt in het donker. Zie je weer heel andere dieren. Vooral de katachtigen. De lodges waar we slapen waren heel verschillend. Maar wel allemaal goed. Het eten is ook prima. Veel warm eten, zelfs al bij het ontbijt. Vandaag hebben we afscheid genomen van een groot deel van de groep die niet meer meegaan naar kenia. We hebben in Nairobi gegeten in the Carnivoor en zelfs krodillenvlees gegeten. Ze hadden een megabbq waar allerlei vlees op werd geroosterd dat ze dan aan grote spiesen aan tafel brachten. Komende dagen dus op naar kenia. We hebben al een wensenlijstje gemaakt voor de driver met wat we allemaal nog willen zien. Bv de neushoorn. Wel gespot in Tanzania maar van ver. Misschien kunnen we nog wat zien van de grote migratietrek. Die was in tanzania net weg dus wellicht dat we er hier nog iets van gan zien