dag 1 Las vegas

25 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

DSCN6642Doordat onze vlucht aangepast was vertrokken we om 2.30 uur thuis. Niet erg want zo hebben we weer tijd in Vegas en we zijn toch wel benieuwd naar de gekte in die stad.
Onze vlucht vertrok keurig op tijd in Amsterdam en na ruim 8 uur kwamen we op onze tussenstop in Detroit aan. Na alle verhalen over lastige douanes en maar een overstap tijd van 80 minuten hoopten we het allemaal te gaan halen. In Detroit waren ze echter heel relaxed. We hoefden niets in te vullen en de enige vraag van de douane was waar we naar toe gingen. Ook weinig vluchten dus dat ging allemaal snel zodat we precies op tijd weer in het volgende vliegtuig konden stappen. Dankzij een paar aardige medepassagiers konden we toch naast elkaar zitten omdat we door het omboeken natuurlijk pas laat stoelen hadden kunnen kiezen. Voor een aankoop op het vliegveld was geen tijd meer. Dat was jammer bleek later. Op binnenlandse vluchten zit geen maaltijdservice. Je kan wel wat kopen dus dat was ook nog een optie. Toen de steward echter na een poos bij ons kwam met zijn karretje was hij uitverkocht... Nou ja. Gelukkig was het maar een vlucht van iets meer dan 4 uur dus we hebben het overleefd :)

Daarna op de luchthaven de auto ophalen. Inmiddels hebben we al vaker auto's gehuurd en weten we dat ze je altijd een upgrade proberen aan te smeren of een extra verzekering. Daar trappen we dus niet in... In Amerika staat altijd een vak met auto's in die klasse. Blijkbaar was onze klasse populair want heel veel stond er niet en de auto die we wel wilden was afgesloten. Toch maar even blijven vragen en toen bood ze ons een gratis upgrade aan. Kijk, now we are talking!. Een grote Jeep Cherokee met alles er op en er aan en met nog maar 7000 op de teller. Zelfs met ingebouwde navigatie. Op naar het hotel. Dat was makkelijk te vinden. Voorbij Toetanchamon en tegenover het vrijheidsbeeld! Prima hotel op een goede locatie.

Daarna de omgeving maar eens verkennen maar eerst iets eten want dat was er dus nog niet van gekomen. De eerste hamburger! Voor een uitgebreid diner hadden we geen puf meer. Daarna lekker bij een Irish pub een biertje (Jos) gedronken en lekker mensen gekeken. En je ziet wat voorbij komen kan ik je zeggen!!!

Van Menno hadden we de tip om naar de fonteinen te gaan kijken. Dat lukte nog net maar toen was de puf op en om 9.00 plaatselijke tijd gingen we plat nadat we vanaf thuis toch zo'n 27 uur op pad waren. Morgen meer Vegas!

DSCN6625

1. Nieke:
    25 juli 2017
    Wat een bofkonten zijn jullie! Een goed begin is het halve werk! Geniet van jullie vakantie! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal! Groetjes vanuit een zonnig Italie!
  2. Fred en Karin:
    26 juli 2017
    Dat klinkt allemaal heel herkenbaar! Fijn om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad. Vandaag zal Jos nog wel een gokje wagen denk ik :)
    Heel veel plezier daar!
  3. Moniek:
    26 juli 2017
    Fijn dat jullie reis goed is verlopen. Nu lekker genieten en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    Groetjes vanuit het vandaag zonnige Nederland