dag 2en 3

27 juli 2017 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Eerst nog een dagje Las Vegas.

Even rustig aan want morgen hebben we een drukke dag. Het is bewolkt weer met af en toe een beetje zon. Wel warm maar voor Vegas begrippen is 35 een koele dag. Wij waren er blij mee. Eerst een Wallmarkt super opgezocht om wat water en een koelbox e.d. te kopen. Wel zorgen dat we niet uitdrogen. 's Middags even wezen kijken naar de pawnshop van tv. Was maar een klein winkeltje een aangezien ik niets te verpanden had waren we zo weer terug. In Vegas moet je toch ook een keer gegokt hebben. Aangezien we in Nederland wel eens een keer Amerikaanse roulette spelen, nu in het eigen hotel een tafel gezocht. Blijft trouwens vreemd om iedereen met zijn koffers tussen de speelautomaten te zien doorlopen. We hadden een gezellige tafel en hebben twee uurtjes gespeeld. Resultaat: wat Jos verloor heb ik terug gewonnen dus zonder verlies kunnen we Vegas verlaten. 's Avonds naar Fremontstreet geweest. Daar is Vegas ooit begonnen. Nu is er elke avond een lichtshow van een paar honderd meter op een gebogen overkapping. Daarna enigszins op tijd naar bed want....

Woensdag 26-7 moeten we om 5.00 kaar staan om te worden opgehaald voor een helikoptervlucht over de Grand Canyon. Een heel enthousiaste man ontving ons (en vele andere) daar. Na 10 minuten te hebben gewacht riep hij ons. Hij had een aanbod voor ons: we kregen een gratis upgrade van de vlucht. We zouden niet alleen vliegen maar kregen ook een landing op de bodem van de Canyon, met champagne ontbijt. De vlucht was super. Mooie uitzichten en het weer was gelukkig goed want de dag ervoor waren alle vluchten gecanceld. Het lijkt of je met de snelheid van een brommer vliegt. Als je dan vraagt hoe hard het gaat blijk je 200 mile per uur te gaan en 6000 voet hoog te vliegen en leg je in de 70 minuten vliegtijd ongeveer 150 mijl af.

Daarna de auto gepakt en op naar Zion. Na eerst een lang dor stuk kwamen we langzaam aan in een mooier gebied. Mooie rotsen en sommige stukken ook weer groen. Voor Karin en Menno: we hebben gegeten bij wildcat Willy maar na Menno's vertrek is het van eigenaar verandert. Daarom konden we het wat lastiger vinden.
Toen met de bus Zion in. Helemaal achteraan bij de Narrows uitgestapt. De route naar achter gelopen maar niet door de rivier. Ook hier had het gisteren geregend en daardoor stond er te veel water in. Een mooi rood gebergte, veel "eekhoorntjes" en ook veel reeën. Uiteindelijk pas rond half negen in het motel dus nu even uitrusten...

Zal wat foto's toevoegen, Zion staat nog op de telefoon dus die komt nog,