het einde nadert

10 augustus 2017 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vandaag via Yellowstone naar Grand Teton gereden. We reden op tijd aan en het was nog fris. Hierdoor zag je nog beter alle thermische activiteiten. Je zou bijna denken dat er overal brand is maar echt op heel veel plaatsen komt er damp uit de bodem. Als we Yellowstone uit zijn komen we bij een afslag bij Flagg ranch. Daar loopt de Grassy lake road. Een onverharde weg maar dat grassy lake lijkt een goede omgeving voor elanden. Die hebben we zowel in Canada als hier niet gezien dus die willen we nog graag aan ons lijstje toevoegen. Daarom rijden we een stuk de weg in. De weg valt tegen, alleen in het begin grassy, maar daarna veel verbrand bos. Daarom besluiten we toch maar terug te rijden. Als we bijna weer terug zijn op de hoofdweg zie ik opeens rechts van de weg iets donkers. Blijken we toch een eland (moose) te hebben gevonden. We zijn alleen en blijven een hele poos aan de kant van de weg naar zijn gegraas staan kijken.

Terug naar de weg en op naar Teton. We rijden eerst een weg aan de buitenzijde en willen daarna vanaf Moose junction weer terug rijden tot aan Jenny lake. We spreken Amerikanen die 's morgens ook een moose gezien hebben. Mooi rondje bij het meer. In het begin zagen we ook al een aantal bisons. Er was afrastering aan de wegzijde. Of dat nu was om de weggebruikers te beschermen of dat dit een bison farm was konden we niet ontdekken. Ook hier probeerden we een binnendoor weggetje. Meer dan dat we de 4x4 goed uit konden proberen leverde dit niet op.

Na Jenny lake besluiten we bij moose junction een alternatieve route te nemen. Het ziet er uit of er heel wat te beleven valt. Als we dan ook nog mensen tegenkomen die zeggen een kleine beer te hebben gezien gaan we op zoek. Die vinden we niet. Wat we wel zien is een bold eagle. Zo'n grote adelaar met witte kop en gele snavel. Hij zat net als de buizerds in Nederland op een paal in een weiland. Morgen misschien nog even een klein rondje maken hier en dan terug naar Salt lake city waar we vrijdag vertekken om zaterdag in Nederland weer te arriveren. Dus vooralsnog is dit ons laatste verhaal vanuit Amerika. Tijd om thuis alles een rustig te laten bezinken want wat hebben we veel gezien. De kilometer teller is inmiddels over de 4000 km heen. De eindstand zal een stukje boven de 4500 km uitkomen. Maar onze auto heeft het prima gedaan. Een lekker karretje dat we thuis ook nog wel zouden willen maar het prijskaartje is daarvoor toch iets te hoog :-)

Tot in Nederland!

1. Fred en Karin:
    10 augustus 2017
    Mooie verhalen! Geniet nog van jullie laatste dagen daar en een goede reis naar huis!
  2. Gerdine:
    10 augustus 2017
    Mooie manier zo, om met jullie mee te reizen, bedankt voor je beeldende verhalen!